POWER BOX
RedBox - nowe, cyfrowe rozwiązanie pozwalające poprawić osiągi silnika diesla o ok. 20% ? 25% w szerokim zakresie obrotów. Pasują do silników diesla z wtryskiem common rail. Do silników z pompami VP i pompowtryskiwaczami polecamy PowerBox (w dotychczasowej specyfikacji)
GreenBox - moduł specjalny, obniżający zużycie paliwa (do 12%), przy jednoczesnym nieznacznym wzroście mocy i momentu (do 10%) z możliwością rozszerzenia funkcjonalności do RedBoxa.
Co to jest box (moduł) do diesla?
Moduły cyfrowe V-tech Tuning służą do zwiększania mocy silników diesla (TDI, HDI, CDI, TDCI, JTD, CDI itd. ? zobacz na możliwości tuningu Twojego auta do katalogu boxów). Ich oferta obejmuje praktycznie wszystkie dostępne na rynku diesle. Rozwiązania te są w całości opracowane przez V-tech i wciąż unowocześniane. Użyta w nich autorska technologia cyfrowa jest opatentowana w Urzędzie Patentowym RP.
Kiedy warto użyć?
Stosuje się je szczególnie w sytuacji, gdy obawiamy się utraty gwarancji na samochód lub chcemy mieć możliwość ponownego użycia już raz zakupionego tuningu w nowym samochodzie. Ponieważ box ma pasujące do Twojego auta fabryczne wtyczki ? wypniesz go przed wizytą w serwisie. Podobnie postąpisz, gdy będziesz chciał sprzedać samochód.
Box możesz kupić (popatrz do cennika) lub wypożyczyć.
Jakich efektów można się spodziewać?
Efekty stosowania cyfrowych boxów V-tech są zbliżone do chiptuningu. Zmodyfikowany w oparciu o box silnik diesla może bez właściwie bez zmiany zużycia paliwa, lub w szczególnych przypadkach (ciągłe duże obciążenie, bardzo szybka jazda) przy nieznacznym tylko wzroście zużycia paliwa zwiększyć swoją moc o około 15%-20% a moment obrotowy do 25%. Ponadto oferujemy boxy do aut, do których nie ma rozwiązań chipowych ? np. do Toyoty D-4D.
Zasada pracy
Box (moduł mocy) jest to rodzaj elektronicznego urządzenia instalowanego na linii sterowania i pomiarów stanu pompy w silnikach diesla. Mikroprocesor w nich zawarty wykrywa zakres znacznego wzrostu obciążenia i zwiększa wydatek paliwa poprzez rozkazy wysyłane na CAN-Bus (szynę transmisyjną sterującą osprzętem silnika ? VP44PSG5) lub poprzez bezpośrednie (TDI PD, V30, Denso-VP, VP44PSG16, niektóre Common-Raile) lub pośrednie (Common-Rail, VP37) sterowanie pompą. Chwilowe zwiększenie dawki zmienia także nieco ciśnienie doładowania podnosząc je nieznacznie o 0.1 ? 0.15 bar. Wykorzystując zjawisko zubożenia silnika TDi dawka jest zwiększana nieco ponad wartość, jaka wynikałaby ze wzrostu ciśnienia. W modelach z bezpośrednim sterowaniem wtryskiwaczami regulowany jest również (w zależności od obrotów i obciążenia) kąt wtrysku paliwa.