POWER BOX





RedBox - nowe, cyfrowe rozwiązanie pozwalające poprawić osiągi silnika diesla o ok. 20% – 25%w szerokim zakresie obrotów. Pasują do silników diesla z wtryskiem common rail. Do silników z pompami VP i pompowtryskiwaczami polecamy PowerBox (w dotychczasowej specyfikacji)

GreenBox - moduł specjalny, obniżający zużycie paliwa (do 12%), przy jednoczesnym nieznacznym wzroście mocy i momentu (do 10%) z możliwością rozszerzenia funkcjonalności do RedBoxa.



Co to jest box (moduł) do diesla?


Moduły cyfrowe V-tech Tuning służą do zwiększania mocy silników diesla (TDI, HDI, CDI, TDCI, JTD, CDI itd. – zobacz na możliwości tuningu Twojego auta do katalogu boxów). Ich oferta obejmuje praktycznie wszystkie dostępne na rynku diesle. Rozwiązania te są w całości opracowane przez V-tech i wciąż unowocześniane. Użyta w nich autorska technologia cyfrowa jest opatentowana w Urzędzie Patentowym RP.





Kiedy warto użyć Boxa ?


Stosuje się je szczególnie w sytuacji, gdy obawiamy się utraty gwarancji na samochód lub chcemy mieć możliwość ponownego użycia już raz zakupionego tuningu w nowym samochodzie. Ponieważ box ma pasujące do Twojego auta fabryczne wtyczki – wypniesz go przed wizytą w serwisie. Podobnie postąpisz, gdy będziesz chciał sprzedać samochód.
Box możesz kupić (popatrz do cennika) lub wypożyczyć.



Jakich efektów mogę się spodziewać ?


Efekty stosowania cyfrowych boxów V-tech są zbliżone do chiptuningu. Zmodyfikowany w oparciu o box silnik diesla może bez właściwie bez zmiany zużycia paliwa, lub w szczególnych przypadkach (ciągłe duże obciążenie, bardzo szybka jazda) przy nieznacznym tylko wzroście zużycia paliwa zwiększyć swoją moc o około 15%-20% a moment obrotowy do 25%. Ponadto oferujemy boxy do aut, do których nie ma rozwiązań chipowych – np. do Toyoty D-4D.




Zasada pracy


Box (moduł mocy) jest to rodzaj elektronicznego urządzenia instalowanego na linii sterowania i pomiarów stanu pompy w silnikach diesla. Mikroprocesor w nich zawarty wykrywa zakres znacznego wzrostu obciążenia i zwiększa wydatek paliwa poprzez rozkazy wysyłane na CAN-Bus (szynę transmisyjną sterującą osprzętem silnika – VP44PSG5) lub poprzez bezpośrednie (TDI PD, V30, Denso-VP, VP44PSG16, niektóre Common-Raile) lub pośrednie (Common-Rail, VP37) sterowanie pompą. Chwilowe zwiększenie dawki zmienia także nieco ciśnienie doładowania podnosząc je nieznacznie o 0.1 – 0.15 bar. Wykorzystując zjawisko zubożenia silnika TDi dawka jest zwiększana nieco ponad wartość, jaka wynikałaby ze wzrostu ciśnienia. W modelach z bezpośrednim sterowaniem wtryskiwaczami regulowany jest również (w zależności od obrotów i obciążenia) kąt wtrysku paliwa.



Cyfrowa technologia V-tech: ADPS


Nasze moduły cyfrowe zrealizowane są w opracowanej przez nas technologii ADPS – „Advanced Digital Processing System” - zaawansowane przetwarzanie cyfrowe oznacza, że żadne elementy modułu nie zmieniają swoich parametrów z czasem i z temperaturą. Nie starzeją się i niezawodnie sterują Twoim silnikiem. Dziesięć tysięcy razy na sekundę mikrokontroler modułu oblicza nową strategię sterowania, dopasowując ją do Twoich potrzeb, jednocześnie chroniąc silnik przed przeciążeniem i zużyciem. Nasze rozwiązania jako jedyne stosują taką technologię, gwarantującą bezpieczeństwo i dobre efekty.